محصولات مو

سشوار و اثرات آن بر مو

همیشه بهترین انتخاب برای خشک کردن مو ها و حالت دادن به شکل دلخواه خود، سشوار بوده است. مخصوصا در فصول سرد، عالی ترین گزینه برای زود خشک شدن موها قطعا سشوار می باشد اما با این حال نمی توان از مضرات استفاده مداوم از سشوار چشم پوشی کرد.

منظور از مضرات سشوار

درست است که سشوار مزایایی دارد اما به دنبال خود معایبی نیز به همراه دارد. وقتی شما به طور مداوم و هر روزه از سشوار استفاده می کنید ناخودآگاه باعث آسیب رساندن جدی به موهای خود می شوید. پس برای هر فردی که از سشوار استفاده می کند واجب است که درباره ضرر های سشوار آگاه باشد. برخی از این مضرات عبارت اند از:

ضعیف شدن فولیکول ها

افراد دقیقا نمی دانند که چه موقع سشوار کشیدن را متوقف کنند. در نتیجه آن، گرمای زیاد و بیش از حد به پوست سر وارد می شود که باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود. در واقع از بزرگ ترین مضرات استفاده مداوم از سشوار همین است. این عمل باعث شکننده شدن فولیکول های مو می گردد.

ریزش مو

به دنبال آسیب دیدن فولیکول ها، منافذ پوست سر  باز می شوند و این اتفاق، ریزش شدید مو را به دنبال دارد و در دراز مدت شاهد کم پشتی و کاهش حجم موی سر خود خواهید بود. البته اگر بطور کلی ریزش موی شدید دارید، می‌توانید برای درمان کم پشتی مو از مزوتراپی استفاده کنید.

خشکی مو

از آنجا که مردم نمی دانند بهترین دما برای سشوار کشیدن چیست، با دمای پیش فرض و تا جایی که در پوست سرشان احساس گرما کنند این کار را ادامه میدهند که باعث خشکی و زبر شدن مو می شود و حالت نرم خود را از دست می دهد. برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است از مضرات استفاده مداوم از سشوار با خبر باشیم تا بتوانیم همواره موهایی سالم و به دور از آسیب داشته باشیم. همچنین استفاده از ماسک‌ مو خوب برای نرمی و لطافت آن یک گزینه عالی است.

ضعیف شدن تار مو

یکی از واجبات مو برای تغذیه رطوبت می باشد. حمام کردن نیز یکی از راه های رساندن رطوبت به مو تلقی می شود. کاری که ما آن را همیشه انجام می دهیم، سشوار کشیدن بلا فاصله بعد از حمام است.

این کار تمام رطوبت مورد نیاز مو را از بین می برد و باعث ضیف شدن تار های مو می شود. ضعیف شدن تار های مو نیز شکستگی مو یا دو شاخه شدن مو را به دنبال خود دارد.

تاثیر منفی بر شنوایی

در حین بررسی مضرات استفاده مداوم از سشوار به موضوع مهمی بر می خوریم و آن صدای گوش خراش سشوار است. از آنجا که سشوار  صدای بلندی از خود تولید می کند، باعث آسیب به گوش می شود. صدای تیز و بلند سشوار که معمولا در کنار گوش قرار می گیرد در بلند مدت باعث صدمه دیدن شنوایی می گردد.

میدان های الکترو مغناطیسی مضر

یکی دیگر از ضرر های استفاده مداوم از سشوار، قرار گرفتن در معرض امواج الکترو مغناطیسی است. سشوار نیز مانند همه دستگاه های برقی و الکترونیکی میدان های مغناطیسی دارد. این دستگاه نیز با روشن شدن، امواجی از خود تولید می کند که برای سلامتی مضر است.

در واقع مضرات استفاده مداوم از سشوار فقط به مو ها ختم نمی شود و باعث آسیب دیدن بخش های دیگر بدن نیز می گردد. قرار گرفتن زیاد در معرض این امواج باعث افزایش استرس، به هم ریختن خواب، سرگیجه، تاری چشم، عضلانی، وزوز گوش، دگرگونی ژنتیکی … و در نهایت سرطان و تومور های مغزی می شود.

نحوه استفاده صحیح از سشوار

در ابتدا باید بگوییم بهترین راه برای خشک کردن مو این است که بگذاریم مو در حالت طبیعی خود و با دمای محیط خشک شود. اما اگر این کار مقدور نیست، بهتر است هنگام استفاده از سشوار نکاتی را حتما رعایت کنید تا از مضرات استفاده مداوم از سشوار در امان باشید. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

  • بهترین درجه برای خشک کردن مو در هنگام استفاده از سشوار دمای ۴۵ درجه سانتیگراد است. در ابتدا سشوار را بر روی این دما تنظیم کنید/
  • هنگام کشیدن سشوار باید فاصله ۱۵ سانتی متری سشوار تا پوست سر را رعایت نمایید.
  • برای این دما بهتر است از سشوار به مدت ۶۰ ثانیه استفاده شود.
  • در هنگام سشوار کشیدن نباید به صورت ایستا باشیم یا به مدت طولانی در یک حالت ثابت بمانیم. بهتر است حین کشیدن سشوار به حرکت کردن ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *